Att ordna en konferens på hotell brukar vara mycket omtyckt bland deltagarna. Dessa tillfällen ger möjlighet att blanda nytta med nöje och i förlängningen kan man även stärka gemenskapen i arbetsgruppen. Vad kan då vara bra att tänka på inför en kommande hotellkonferens?
”Som anordnare av en hotellkonferens kan man välja att planera det mesta själv, eller att låta hotellet stå för största delen av planeringen.”
Som anordnare av en hotellkonferens kan man välja att planera det mesta själv, eller att låta hotellet stå för största delen av planeringen. Många hotell erbjuder anpassade paket vad gäller konferenser och dessa brukar innefatta allt från måltider till nöjesaktiviteter.
Bekvämt att lämna över planeringen
Som arbetsgivare är det ofta många bollar i luften som ska jongleras samtidigt. Därför kan det vara otroligt praktiskt att låta det tilltänkta hotellet stå för planering av konferensen. Om du exempelvis är ute efter att boka hotell i Linköping finns det ett flertal alternativ att välja mellan.
Innan det är dags att boka bör du fundera på om det ska övernattas på hotellet och i så fall hur många nätter. Vidare bör anges hur många personer det gäller och om dessa ska äta måltider på hotellet i samband med konferensen.
Ta hjälp av hotellpersonalen
Personal på hotell är vana att ordna med konferenser av olika slag och är skickliga och tillmötesgående gentemot gästernas önskemål. Se till att ha en dialog och lägg fram önskemål och låt sedan hotellet stå för detaljerna.
Extra uppskattat brukar vara att skämma bort sina konferensdeltagare med någon rolig aktivitet eller varför inte en kväll på spa? Att ta hjälp med de praktiska bitarna ger dig mer tid till att fokusera på det viktiga – dina medarbetare.